среда, 21 октября 2009 г.

Інтернет-консультація №2 "Інтерактивні технології навчання"

Матеріали для опрацювання:
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ
Застосування інтерактивних технологій - один із напрямків удосконалення навчального процесу на уроках математики

Опишіть свій досвід використання інтерактивних технологій навчання. Наведіть приклади використання.

ДЯКУЮ ЗА АКТИВНУ РОБОТУ

22 комментария:

  1. Придіус О.О.
    У своїй практиці я застосовую групову форму навчання, мозковий штурм, мікрофон.
    У 5 класі з теми "Додавання і віднімання натуральних чисел" проводила підсумковий урок у вигляді подорожі на космічних короблях по Сонячній системі. Учні об'дналися у групи-команди кораблів. Вони розраховували відстань, яку подалали, час необхідний для подорожі. Біля дошки учні знайомили із розв'язуванням задачі. Для інших команд самостійно складали задачі.

    ОтветитьУдалить
  2. Марина Сергеевна. Я уже давно отправила контрольную работу № 1, а в движении не указана,что она вами получена. С уважением Полищук И.В.

    ОтветитьУдалить
  3. Агуденко А.Н. В рамках региональной школы передового опыта для преподавателей Донецкого региона проводи-ла окрытые уроки. Использовала технологии: "Карусель, "Микро-фон", "Экспресс-опрос", "Проще простого". Созданы разработки уроков с применением интерактивных технологий и с использованием компьютеров: "Тригонометрическая Функция у = sinx её свойства и график", "Геометрический смысл производной", "Построение сечений многогранников", "Практическая работа по вычислению поверхности многогранников" и т.д.
    Проводила урок-проект "Параллелепипед. Вычисление поверхности параллелепипеда" в группе, которая обучается по специальности маляр-штукатур. Состоялся тендер строительных фирм, которые выполняют отделочные работы. Генеральный директор и сотрудники каждой фирмы представили свой план реконструкции разрушенного дома №20 по ул, Глинки (Совколония). Каждая команда (из трех)представляет рекламу своей фирмы (пре-зентацию),предлагают свои варианты реконст-рукции дома, расчеты поверхностей помещений, предлагают перечень работ, которые они наметили выполнить, составляют расчет мате-риалов.По решению жюри одна из фирм, побе-дившая в тендере, получает сертификат качест-ва за лучшую презентацию, лучшую рекламу своей фирмы и лучшее предложение по реконструкции дома.

    ОтветитьУдалить
  4. Поліщук І.В.
    Інтерактивне навчання дуже важливе у викладанні будь якого з прадметів. Я використовую:
    1.При интерактивному навчанні однією з головних умов є організація учбового простору.Особисту увагу уділяю формуванню груп. Існує два основних принципа формування - свободне (за бажанням учнів) і організоване учителем. Перевагу віддаю організованим групам так як сімпатії учнів не дозволяють сформувати групи необхідні для праці на уроці (з урахуванням матеріалу, планувальних форм організації їх діяльності), однако при цьому враховую їх
    особисте бажання, називаю ці групм полуорганізованими.
    Приклад способу формування:
    • називаю кількісний состав групи, даю дві-три хвилини на сбір групи, іноді росподіляю тільки «лідерів», остальнніх членів вони набирають самі;
    • при вході до класц учні обирають картки, определяющії їх місто в групі;
    • на столі завдвнням до низу розташовані картки, об*уднані загальною темою.Задання учням - швидко організовати тематичні групи.
    Організаційний росподіл проходить слідуючим образом:
    • на столах підготовлен список учасників мікрогруп ;
    • при вдоді до класу роздають картки-пропуски до того чи іншого столу;
    • учні знають, чщо на столі з літерой "А" знаходяться більш важкі завдання, на столі з литерой "В" - болльш легкі,тому кожний обирає собі завдання по силам, а разом з ним і номер групи, в якой він буде працювать.
    Використання технології інтерактивного вивчення дає
    -учню:
    • розвиток лічної рефлексії;
    • осознання включності в общу працю;
    • становлення активної суб*ективної позиції в учбовой діяльності;
    •розвиток навичків общения;
    •прийняття нравствених норм і правіл спільної діяльності;
    •розвиток пізновальної активності.
    - класу:
    •формування класу як групової єдності;
    •підвишення пізнавального інтересу;
    •розвиток навиків аналізу і самоаназу у процесі групової рефлексії;
    учителю:
    •нестандартне відношення до організації учбового процесу;
    •формування мотиваційної готовності до межлічносної взаємодії не лише в учбових, а і інших сітуаціях.

    ОтветитьУдалить
  5. Поліщук І.В.
    Урок алгебри із застосуванням інтерактивних технологій (8 клас)
    Тема уроку: ”Перетворення раціональних виразів”
    Мета: продовжувати формувати в учнів уміння та навички перетворювати раціональні вирази ;закріплювати вміння застосовувати формули скороченого множення, додавати, віднімати, множити, ділити раціональні вирази; розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом, уважність; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
    На дошці записано слова:
    “Погано не те, що не знаєш,
    Погано те , що не хочеш знати ”.
    Хід уроку
    1. Перевірка домашнього завдання.
    На дошці записані розв’язання виразів із домашнього завдання. Деякі приклади навмисне записані з помилками. Учні звіряють свої розв’язання на дошці, виправляють помилки.
    2. Актуалізація опорних знань.
    Метод “Мікрофон”. Учні розповідають правила: як додати дроби з однаковими знаменниками, з різними знаменниками, помножити дроби, поділити дроби.
    Після цього усна лічба. Учитель показує картки з умовами прикладів. Учні називають відповідь, користуючись формулами скороченого множення.
    3. Закріплення навчальних навичок.
    Учитель оголошує тему уроку, повідомляє план уроку.
    У ході проведення уроку застосовується інтерактивні методи: “Навчаючись учусь”, “Робота в групах”.
    Учні об’єднані у три групи. Кожна група отримує аркуш, на якому шість прикладів перетворення раціональних виразів.
    Кожен учень групи вибирає собі один приклад і розв’язує його. За кожен розв’язаний приклад група отримує по два бали. У кожній групі є учень-консультант. Він коригує роботу в групах та може консультувати інших членів групи.
    Приклади завдань групам (Виконати дії)
    Після того, як всі приклади розв’язані кожною групою, розв’язання прикладів 5-6 записую на дошці по одному учню, а всі інші записують у зошитах.
    2 етап
    Кожна група одержує картки червоного, зеленого, синього кольорів. На цих картках записані приклади на перетворення раціональних виразів. На червоних картках - приклади високого рівня складності, на зелених – приклади достатнього рівня, на синіх – середнього рівня. Карток кожного кольору стільки, скільки і учнів у класі, щоб кожен учень мав можливість вибрати картку будь якого кольору. За розв’язання прикладу з червоної картки учень одержує 3 бали, зеленої – 2 бали, синьої - 1 бал. Разом з прикладами кожній групі роздаються конверти з відповідями. Учень розв’язує приклад і знаходить відповідь у конверті.
    Учні вибирають картку за своїми можливостями, міняються групами за кольорами карток.
    Приклади вправ на картках (Подати у вигляді раціонального дробу)
    3 етап
    Учні знову займають місця в попередніх групах. Завдання: розв’язати приклади з підручника “Алгебра-8”. Хто розв’яже приклади першим, отримує 4 бали, хто другим-3 бали, хто третім-2 бали, інші не враховуються. Як тільки три учні розв’яжуть приклади, вони допомагають, пояснюють розв’язання іншим учням своєї групи. Потім приклади записуються на дошці і в зошитах.
    4 етап
    Учитель підраховує бали, зароблені кожним учнем, і виставляє оцінки. Потім підраховує загальну кількість балів кожної групи і визначає групу-переможницю.
    Група, яка отримує найменшу кількість балів, отримує в подарунок гребінці, щоб «причесали свій розум».
    Група, яка отримала середню кількість балів, отримує в подарунок надувні кульки, щоб вони допомогли їм «піднятись до вершини знань».
    Група, яка одержала найбільшу кількість балів, отримує в подарунок шоколадки, щоб «отримати райську насолоду від своєї перемоги».
    Учні записують домашнє завдання:

    ОтветитьУдалить
  6. Поліщук І.В.
    2. Метод ділової гри
    Для прикладу наведу урок у 6 класі з теми «Відсотки» під назвою «Бізнес-гейм».
    Щоб наблизити математику до життя, щоб показати її різноманітність застосування, цей урок було проведено у вигляді ділової гри.
    Учнів класу було поділено на три команди, і весь урок вони працювали за груповим методом. Кожна команда сиділа за окремим ве­ликим столом. Ідея уроку полягала в тому, що учні — гості, які приїхали у місто «Відсоток», а вчитель — бізнесмен, мешканець цього міста, знайомить їх з ними і його мешканцями. Під час цієї мандрівки з учнями трапляються цікаві пригоди — вони витрачають і заробляють гроші, займаються бізнесом, а допомагають їм у цьому відсотки. Урок краще проводити в кінці теми, щоб діти були знайомі з усіма типами задач на відсотки. Цей урок вимагає гарної підготовки вчителя. Необхідно намалювати яскраві плакати з написами об'єктів продажу, картки з задачами, принести гральний кубик і кашкети з написами «Бізнес-гейм». У проведенні уроку вчителеві допомагають учні цього класу — «працівники фірми». Учень начальник фінансів — буде вести банківські рахунки команд на одній з відкидних дощок, троє менеджерів по одному біля кожного з трьох столів – для виплати коштів, зароблених учнем окремо та для того, щоб кидати гральний кубик.
    Під час проведення цього уроку спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, збуджені, працюють із задоволенням це можна пояснити, мабуть, тим, що учні відчувають себе у ролі бізнесменів, мають змогу заробити і витратити власний капі лат. Це урок – міні-модель сучасного життя, де без знань відсотків та їх застосування не обійтись. Тому ми бачимо і мотиваційний бік цього уроку. Під час підведення підсумків я відзначаю не тільки командну роботу певної групи учнів, але й індивідуальні відповіді.
    Так у 9 класі практикую проведення уроків-змагання під час узагальнення і систематизації знань учнів з певної теми. Наприклад, урок узагальнення і систематизації знань за темою “Числові послідовності”. Клас поділено на три команди: “Трикутник”, “Квадрат”, “Коло”.
    1. Актуалізація опорних знань учнів (міні-іспит) – у формі змагання між трьома командами. Кожна з команд задає другим командам по два питання; за правильну відповідь – плюс 1 бал, за неправильну – мінус 1 бал.
    2. Математичне лото. Кожній з команд пропонується завдання, яке складається з дев’яти задач. До них додається стільки ж (квадратних) карток, на яких записані відповіді. Номер ставиться на тому боці картки, на якому записана відповідь. На зворотному боці картки написана частина висловлювання про математику.
    3. Захист творчих робіт капіталами команд.
    4. Підсумок уроку.
    Така організація учбової діяльності на уроці дає можливість реалізувати принципи диференціації навчання, оскільки гарантує участь кожного учня на тому чи іншому етапі уроку. Так, учні з низьким рівнем навчальних здібностей можуть забезпечити команді бали на І етапі уроку, а учні з високими здібностями – виступи із захистом творчих робіт. Другий етап уроку – “поле діяльності” для учнів з середніми навчальними здібностями.
    Учням дуже подобається брати участь в іграх, правила яких максимально наближені до умов тих ігор, за якими вони мають можливість спостерігати з екранів телевізорів. Такими іграми є “Перший мільйон”, “Поле чудес”, “Слабка логіка” та інші.

    ОтветитьУдалить
  7. Минка Л.І.
    Виникнення інтересу до математики в учнів значною мірою залежить від методики її викладання, від того ,наскільки вміло буде побудована робота.Потрібно турбуватися про те ,щоб на уроці кожний учень працював активно, захоплено і використовувати це як відправну точку для виникнення та розвитку допитливості ,глибокого пізнавального інтересу. Це особливо важливо робити у підлітковому віці ,коли ще тільки формуються, а іноді ще тільки зароджуються постійні інтереси і нахили до певного предмету .Саме в цей період учителю треба розкрити притягальні сторони математики .Важлива роль тут відводиться дидактичним іграм на традиційних уроках математики та урокам –іграм. Сучасна дидактика справедливо вбачає в них можливості ефективної організації взаємодії учителя і учнів, продуктивної форми їх спілкування з елементами змагання, розкутості, інтересу.
    Гра –це творчість, гра-це праця . У процесі гри у дітей формується звичка зосереджуватися, мислити самостійно, розвивається увага, уява ,прагнення до знань. Захопившись учні не помічають, що вчаться :пізнають, запам’ятовують нове , орієнтуються в незвичних ситуаціях, фантазують.
    Нетрадиційними і цікавими для учнів є урок-подорож , урок-казка . Казкові герої можуть спонукати дитину долати ті чи інші математичні труднощі.
    Пам’ятка «Як працювати в малих групах»
    1. Швидко розподіліть ролі у групах: визначте, хто буде головою, посередником, секретарем, доповідачем.
    Голова (спікер):
    зачитує завдання групи;
    організує порядок виконання;
    пропонує учасникам висловитися по черзі;
    заохочує групу до роботи;
    підбиває підсумки роботи.
    Секретар:
    веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
    як член групи, має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві.
    Посередник:
    стежить за часом;
    заохочує до роботи.
    Доповідач:
    чітко висловлює думку, до якої дійшла група;
    доповідає про результати роботи групи.
    2.Починайте висловлюватись спочатку за бажанням, а потім по черзі
    3.Дотримуйтесь правил активного слухання, головне – не перебивайте одне одного.
    4.Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, котрі висловили цю ідею.
    5.Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
    6.Намагайтесь дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.
    так на уроці з математики у 9 классі з теми відсоткові розрахунки учні роботпли у групах за Методом «Акваріуму», обговорювали Виступ членів інтелектуального об’єднання «Інтеграл»

    ОтветитьУдалить
  8. Гугніна О.М.
    Добрий вечір, Марино Сергіївно!
    Я брала участь у інтернет-семінарі "Інноваційні підходи до викладання математики", але, дивлячись у рух слухачів очно-дистанційних курсів, не побачила відображення участі у семінарі. Можливо, вже було невчасно, але раніше я не мала змоги. Чи можу я якось виправити ситуацію? Підкажіть будь ласка, що мені робити.
    З повагою Гугніна О.М.

    ОтветитьУдалить
  9. Герегей Н.М.
    Организацию интерактивного обучения могу осуществлять на любом этапе изучения темы, в зависимости от содержания учебного материала, уровня подготовки класса использую различные методы обучения. Но, как правило, при изучении нового материала чаще всего использую для формирования теоретических знаний – проблемно-поисковые методы, для формирования фактических знаний – репродуктивные методы, так как для организации работы необходимы базовые знания по теме. На этапе формирования знаний, умений и навыков репродуктивные методы постепенно заменяю на частично поисковые, так как необходимо формирование умений учащихся использовать полученные знания в нестандартной, измененной ситуации. Кроме того, на этом этапе, а также на этапе обобщения и систематизации знаний и умений использую проблемные и исследовательские методы, метод проектов.
    Если кого заинтересует могу предложить:
    Урок «Все о квадратном уравнении»
    Урок «Слабое звено».
    Урок «Математическая эстафета».
    Урок «Математическое лото».
    Урок «Математическое домино»
    Урок «Мастерская художника»
    Урок «Математические соревнования»
    Урок - игра «Поле чудес»
    Урок - игра «Брейн-ринг».
    Урок «Турнир любознательных».
    Урок «Математический марафон»
    Урок «Работа в группах»
    Урок «Математическое путешествие»
    Урок «Игра - Счастливый случай»
    Урок «Мозговой штурм»
    Урок «Математика вокруг нас»

    ОтветитьУдалить
  10. Гугніна О.М.

    Если у каждого из двух собеседников будет
    по яблоку и они обменяются ими, то ничего
    не изменится. Но если собеседники обменяются идеями, то у каждого их станет в два раза больше.
    Б. Щоу

    Одним з різновидів активних методів навчання є інтерактивні технології, для вдосконалення своєї роботи з якими я обрала доки ще найпростіші - роботу в парах та малих групах, "мозковий штурм", "незакінчені речення", "знайди помилку", "слухай інформацію", які намагаюсь використовувати на різних етапах уроку, при чому лише одну за урок.
    Так, надаючи теоретичний матеріал, розбиваю його на частини, кожну з яких обговорюю з учнями, а потім продовжую пояснення. Після цього пропоную учням своїми словами передати засвоєний матеріал, або навести свої приклади, щодо почутого, тощо. Унаслідок цього підвищується засвоєння матеріалу. Так учні мають можливість самостійно осмислити матеріал, висунути свою думку та з повагою віднестися до думок і пропозицій інших.
    При перевірці теоретичного матеріалу, опрацьованого вдома, застосовую математичні диктанти, використовуючи прийом "Незакінчені речення", коли формулюю незакінчене речення із будь-якого правила теми, та пропоную учням закінчити його. Так, вивчаючи тему "Звичайні дроби. Знаходження дробу від числа" пропоную такі завдання:
    * Звичайний дріб записується так...
    * Число, що стоїть під рискою дробу називається ...
    * Число, що стоїть над рискою дробу називається ...
    * Знаменник дробу показує ...
    * Чисельник дробу показує ...
    * Риска дробу позначає дію ...
    * Якщо чисельник дробу дорівнює його знаменнику, то дріб дорівнює ...
    * Одна сота частина метра називається ...
    * Одна тисячна частина кілограму називається ...
    * Якщо гарбуз вагою 3 кг 400 г розрізати на 5 рівних частин, то маса кожної частини дорівнюватиме ...
    Велику увагу приділяю дидактичним іграм. Наведу приклад гри «Да – нет – ка».
    (Для проведення гри з метою актуалізації теоретичних знань перед розв'язуванням рівнянь з теми «Пропорція» учні на слух або на слайді отримують перелік тверджень, істинність яких слід перевірити, а відповіді записуються у зошиті та робиться взаємоперевірка або перевірка за допомогою слайдів презентації)
    1.Пропорція – рівність відношень. (ні)
    2.Пропорція – рівність двох відношень. (да)
    3.Для складання пропорції потрібно 4 числа. (да)
    4.В правильній пропорції добуток крайніх членів дорівнює добутку середніх членів. (да)
    5.Якщо у будь-якій пропорції добуток крайніх членів дорівнює добутку середніх членів, то пропорція вважається вірною. (да)
    6.Якщо у вірній пропорції поміняти місцями середні члени та крайні члени, то отримана пропорція теж буде вірною. (да)
    7.Щоб знайти невідомий крайній член пропорції слід перемножити середні члени пропорції, а отриманий добуток поділити на відомий крайній член пропорції. (да)
    8.Щоб знайти невідомий середній член пропорції слід перемножити крайні члени пропорції, а отриманий добуток поділити на відомий середній член пропорції. (да)
    Бажано, щоб діти не гадали, а при необхідності пояснювали свою точку зору. Таким чином учні замислюються над справжністю тверджень, вчаться відстоювати свою думку. Також в учнів розвивається уміння знаходити спільне рішення з однокласниками.
    Пропоную також завдання на знаходження та виправлення помилки, що заздалегідь виконується вчителем, або допускається учнем. Наприклад:
    (х – 27,8) – 12,4 = 33,12 – 27,8
    (х – 27,8) – 12,4 = 6,04
    х – 27,8 = 6,04 + 12,4
    х – 27,8 = 7,28
    х = 7,28 + 27,8
    х = 35,08
    Так учні вчаться знаходити помилки, бачити позитивне та негативне в своїх діях та діях своїх однокласників.
    Інтерактивне навчання дає можливість збільшити відсоток засвоєння матеріалу, бо впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття та волю.Таким чином інтерес учня стає джерелом мотивації навчання. При цьому створюються комфортні умови навчання.

    ОтветитьУдалить
  11. Вовкодан Т.О.
    Інтерактивні технології допомагають здійснити на уроці організацію самостійної пізнавальної діяльності та активізацію творчих здібностей школярів. Але їх використання - не самоціль, а спосіб створення умов для залучення учнів до пізнавально-навчальної діяльності.
    Приведу лише один приклад використання такої інтерактивної технології як проектна діяльність на уроці алгебри у 9 класі з теми "Методи розв'язання текстових задач". Використовуються методи :"незакінчене речення"? "мікрофон", "карусель". Учні заздалегідь об'єднуються у три групи, кожна з яких готує презентацію одного із методів розв'язання задач, пов'язаних з місцевим виробництвом. Ці творчі групи відвідали деякі місцеві підприємства і презентують свої задачі.

    ОтветитьУдалить
  12. ДУБИНА Т.С.
    Маю невеликий досвід
    Маю постійний доступ,вдома
    Використовую для ведення шкільної документації,для повідомлень, докладів,для класного керівництва
    Для економії часу на уроці (наочний матеріал,дидактичний)
    Працюю не завжди впевнено,інколи з доломогою У "Micposoft Word", "Power Point".
    Да, старшокласники за бажанням можуть робити презентації, за вивченою темою, готувати повідомлення, реферати, доклади.

    ОтветитьУдалить
  13. ДУБИНА Т.С.
    В своей практике я применяю различные методы и формы обучения.
    Частично-поисковые методы,например,в работе с текстом учебника, с дополнительной литературой,в решении задач различными способами. Можно проводить игры"Что,где,когда","Брей-ринги" и т.д.
    Исследовательские методы,например,в шестом классе,при изучении темы "Координатная плоскость" можно предложить в домашнем задании изобразить на координатной плоскости
    изменение температуры воздуха или тела в течение дня.
    Переходные методы от исполнительной к творческой деятельности учащихся. По желанию ученики могут писать стихи, сочинять сказки составлять кроссворды по теме, работаь над проектами (проектирование стадиона для своего поселка,спортивной или детской площадки у дома,садового участка или домика в старших классах и т.д..)
    фщрмы обучения: дифференцированные,индивидуальные,групповые,сильный-слабый(например, во время анализа кконтрольной работы),игровые формы для празвития интереса,для привлечения внимания,для активизации учащихся.

    ОтветитьУдалить
  14. СВЁКЛА С.Г.
    Не имею
    Неимею
    Не применяю
    Учащиеся используют компьютер в поисках информации для подготовки рефератов, докладов, сообщений.

    ОтветитьУдалить
  15. СВЁКЛА С.Г.
    Вопросов по консультации №2 нет.

    ОтветитьУдалить
  16. Лютова.
    Известно, что обучение - это процесс взаимодействия учителя с учащимися с целью усвоения учебного материала и овладения способами познавательной деятельности. Более глубокое усвоение знаний достигается только в специально организованной деятельности. Пользуясь интерактивным обучением как инновационной технологией, необходимо помнить, что это совместное обучение, где учащийся и преподаватель являются равноправными, равнозначными субъектами обучения.
    Целевой установкой интерактивных уроков есть воспитание интереса к предмету, интеллектуальное развитие, расширение кругозора учащихся и тд. Немаловажная роль отводится дидактическим играм, которые хорошо уживаются с "серьезным" учением, делают учебный процесс интересным и занимательным. Для создания педагогической ситуации необходимо искать такие виды работы, которые стимулируют познавательную деятельность учащихся.
    Я проводила урок-игру "Таможня" при изучении темы "Площади фигур", "Картинный аукцион", "Математическое домино", интегрированный урок в 11 классе "Интегралл в физике".
    Урок-"бенефис" по теме "Решение тригонометрических уравнений". Цели данного урока: систематизировать знания учащихся по теме, развивать творческую деятельность учащихся на уроках математики, содействовать умению учащихся быстро находить разные варианты, решения проблемы, воспитывать сознательное отношение к приобретению знаний. За несколько дней до урока учащиеся получили домашнюю самостоятельную работу. Необходимо найти собственное решение или несколько, и рассказать о нем на уроке.
    Урок-"бенефис" - это урок одного тригонометрического уравнения, решение которого различными способами представляют учащиеся.

    ОтветитьУдалить
  17. Соловйова О.А.
    Організація інтерактивного навчання зумовлює моделювання життєвих ситуацій, використовування рольових ігор, спільне розв'язання питань на основі аналізу обставин та ситуацій, які визивають активну діяльність свідомісті та розуму.
    На своїх уроках намагаюся використовувати різні форми роботи. Застосовую інтерактивні вправи ( знаходження суми кутів опуклого n-кутника, знайдення числа «пі», розробка розгортки многогранника) та вправи «Мікрофон», «Броунівський рух», «Математичне лото», мозковий штурм, метод презентацій (краще під час повторення вивченого матеріалу – презентації геометричних фігур та тіл). Проводжу урок-конференцію, урок«Круглий стіл».
    Контролюю за допомогою карток «Закінчи речення» або усно (за будь-якою темою) знання означень, основних понять, теорем, правил, властивостей та інше.
    Учні обмінюються інформацією, проводять взаємоопитування, взаємоперевірку, розв'язують завдання, підготовлені вдома; працюють у парах та у групах. Також учні готують тематичні портфоліо , презентації за темами (« Теорема Піфагора», «Симетрія»).

    ОтветитьУдалить
  18. Соловйова О.А.
    Організація інтерактивного навчання зумовлює моделювання життєвих ситуацій, використовування рольових ігор, спільне розв'язання питань на основі аналізу обставин та ситуацій, які визивають активну діяльність свідомісті та розуму.
    На своїх уроках намагаюся використовувати різні форми роботи. Застосовую інтерактивні вправи ( знаходження суми кутів опуклого n-кутника, знайдення числа «пі», розробка розгортки многогранника) та вправи «Мікрофон», «Броунівський рух», «Математичне лото», мозковий штурм, метод презентацій (краще під час повторення вивченого матеріалу – презентації геометричних фігур та тіл). Проводжу урок-конференцію, урок«Круглий стіл».
    Контролюю за допомогою карток «Закінчи речення» або усно (за будь-якою темою) знання означень, основних понять, теорем, правил, властивостей та інше.
    Учні обмінюються інформацією, проводять взаємоопитування, взаємоперевірку, розв'язують завдання, підготовлені вдома; працюють у парах та у групах. Також учні готують тематичні портфоліо , презентації за темами (« Теорема Піфагора», «Симетрія»).

    ОтветитьУдалить
  19. Гугніна О.М.
    Уважаемая, Марина Сергеевна!
    Отсылала Вам 26.10.09. года комментарий к интернет-консультации №2 "Інтерактивні технології навчання". Свой комментарий вижу на странице от 26 октября 2009 года 12:48,но в таблице движения это не отражено, поэтому посылаю комментарий повторно.
    Заранее прошу прощения и благодарю за внимание и терпение!
    С уважением Е.Н. Гугнина

    ОтветитьУдалить
  20. Гугніна О.М.

    Если у каждого из двух собеседников будет
    по яблоку и они обменяются ими, то ничего
    не изменится. Но если собеседники обменяются идеями, то у каждого их станет в два раза больше.
    Б. Щоу

    Одним з різновидів активних методів навчання є інтерактивні технології, для вдосконалення своєї роботи з якими я обрала доки ще найпростіші - роботу в парах та малих групах, "мозковий штурм", "незакінчені речення", "знайди помилку", "слухай інформацію", які намагаюсь використовувати на різних етапах уроку, при чому лише одну за урок.
    Так, надаючи теоретичний матеріал, розбиваю його на частини, кожну з яких обговорюю з учнями, а потім продовжую пояснення. Після цього пропоную учням своїми словами передати засвоєний матеріал, або навести свої приклади, щодо почутого, тощо. Унаслідок цього підвищується засвоєння матеріалу. Так учні мають можливість самостійно осмислити матеріал, висунути свою думку та з повагою віднестися до думок і пропозицій інших.
    При перевірці теоретичного матеріалу, опрацьованого вдома, застосовую математичні диктанти, використовуючи прийом "Незакінчені речення", коли формулюю незакінчене речення із будь-якого правила теми, та пропоную учням закінчити його. Так, вивчаючи тему "Звичайні дроби. Знаходження дробу від числа" пропоную такі завдання:
    * Звичайний дріб записується так...
    * Число, що стоїть під рискою дробу називається ...
    * Число, що стоїть над рискою дробу називається ...
    * Знаменник дробу показує ...
    * Чисельник дробу показує ...
    * Риска дробу позначає дію ...
    * Якщо чисельник дробу дорівнює його знаменнику, то дріб дорівнює ...
    * Одна сота частина метра називається ...
    * Одна тисячна частина кілограму називається ...
    * Якщо гарбуз вагою 3 кг 400 г розрізати на 5 рівних частин, то маса кожної частини дорівнюватиме ...
    Велику увагу приділяю дидактичним іграм. Наведу приклад гри «Да – нет – ка».
    (Для проведення гри з метою актуалізації теоретичних знань перед розв'язуванням рівнянь з теми «Пропорція» учні на слух або на слайді отримують перелік тверджень, істинність яких слід перевірити, а відповіді записуються у зошиті та робиться взаємоперевірка або перевірка за допомогою слайдів презентації)
    1.Пропорція – рівність відношень. (ні)
    2.Пропорція – рівність двох відношень. (да)
    3.Для складання пропорції потрібно 4 числа. (да)
    4.В правильній пропорції добуток крайніх членів дорівнює добутку середніх членів. (да)
    5.Якщо у будь-якій пропорції добуток крайніх членів дорівнює добутку середніх членів, то пропорція вважається вірною. (да)
    6.Якщо у вірній пропорції поміняти місцями середні члени та крайні члени, то отримана пропорція теж буде вірною. (да)
    7.Щоб знайти невідомий крайній член пропорції слід перемножити середні члени пропорції, а отриманий добуток поділити на відомий крайній член пропорції. (да)
    8.Щоб знайти невідомий середній член пропорції слід перемножити крайні члени пропорції, а отриманий добуток поділити на відомий середній член пропорції. (да)
    Бажано, щоб діти не гадали, а при необхідності пояснювали свою точку зору. Таким чином учні замислюються над справжністю тверджень, вчаться відстоювати свою думку. Також в учнів розвивається уміння знаходити спільне рішення з однокласниками.
    Пропоную також завдання на знаходження та виправлення помилки, що заздалегідь виконується вчителем, або допускається учнем. Наприклад:
    (х – 27,8) – 12,4 = 33,12 – 27,8
    (х – 27,8) – 12,4 = 6,04
    х – 27,8 = 6,04 + 12,4
    х – 27,8 = 7,28
    х = 7,28 + 27,8
    х = 35,08
    Так учні вчаться знаходити помилки, бачити позитивне та негативне в своїх діях та діях своїх однокласників.
    Інтерактивне навчання дає можливість збільшити відсоток засвоєння матеріалу, бо впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття та волю.Таким чином інтерес учня стає джерелом мотивації навчання. При цьому створюються комфортні умови навчання.

    ОтветитьУдалить
  21. Валигура Л.В. Интерактивное обучение- главное направление в современном образовании. Развитие интерактивного обучения можно осуществлять на любом этапе изучения темы. Главная цель такого обучения - создание условий для развития учебнопознавательной деятельности учащихся и создание комфортных условий обучения.
    В своей работе использую такие виды интерактивного обучения:
    - урок -игра" Мозговой штурм"
    - " Найди ошибку "
    - " Путешествие в страну Математика"
    - " Закончи предложение "
    - " Математический диктант "
    - " Рисуем на координатной плоскости"
    Ученики з низким математическим потенциалом с удовольствием готовят дополнительную информацию из истории Математики .

    ОтветитьУдалить